Cerita Seniority

SENIORITY

Nk tny ckit, penting sgt ke seniority tu dlm kehidupan korg sbg plajar?? pe manfaat dgn gelaran senior yg korg dpt?? adik2 akan hormat korg la??eh..cm tu ke???suke2 ati buli junior2??..bg aku, aku x kesah sgt pun pasal seniority neh.. yg penting kita hormat org, n org akan hormat kite..x yah kite melalak cm org gile, marah sana, marah cni...nk tunjukkan yg diri korg tu senior..buruk banauuu rupanye~~ Pe yang membezakan senior ngan junior?? Sbb senior msuk awal, n junior msuk lewat?? ataupun duit pngajian dorg terbayar lebih 1 sen, sbb tu dorg perlu di hormati dan sbb tu la mereka perlu di hormati dgn agungnye?? rasenye, sme taraf je kot..koz ko pelajar, aku pun pelajar..aku pernah dgr, perlu hormat senior sbb mereka lebih berilmu???erm.. x juga kot, ade gak junior aku nampak lebih berilmu drpd senior...kekeke. Yang nak di jadikan cerita kt cni, al-kisah..smlm aku g la BSN koz nk kirim wit kt mak aku kt kg tue,tetiba lak ade la sekumpulan wanita2 tgh bising2 msuk BSN..aku igtkan mber2 aku, so aku pun pandang la,rupa2nye senior aku..aku pun bt cm biase je la, aku x ambik port pun, tetiba lak ade suare2 sumbang dgn bangganye berkata seperti ini, "KO IGT AKU TKT KE DGN MATA KO TU"..aku tahu ayat tu d tujukan utk aku, sbb kt dlm BSN tu just ade aku dan dorg je..xde org len pun..eh2,slh ke aku pandang?? aku rase aku x jeling ko pun. Npe kt luar pun ko terlalu obses dgn tittle senior ko tu??aku x faham la,,,Adakah ko tu mempunyai gelaran Maharani China?? yg x leh d pandang??? Npe la ko ni terlalu sensitif seperti "daun semalu"..cm tu je ko dh mengeluarkan aura "senior" ko tu...erm..wt ever!!

bkn pe, dlm kehidupan senior junior ni perlu ade slg hormat menghormati antara satu sme len,kite hormat org, org pun hormat kite..tul x?? npe perlu ade jurang??Kata 1 MALAYSIA.. tp kalo cm ni la carenye, bnde kecik pun x leh nk di bentuk..cm ne kite nk mencapai 1 Malaysia yg sebenarnye?? eh2..jauh lak aku melalut ek.. aku kt cni just nk luahkan pandangan je la..maaf la kalo ade yg terase.. Kite sme2 fikir mn yg terbaik yg kita perlu ikut. X yah nk dijadikan budaya "senior2..junior2"cm x best la weh..aku rse cm x bersatu ati tol..so pk2 kn la..n slamat beramal.